marți, 8 septembrie 2015

Joburi reactualizate

Dragilor, fac meseria asta de 13 ani. 13 ani de recrutare de toate felurile, de la muncitori necalificati cu dizabilitati intelectuale la sefi de call-centere, cu salarii de multe-mii-de-euro-pe-luna.
Stiu ca aveti bani sa reactualizati de 100 de ori anunturile, dar ma ia cu tremurat cand vad ca ati primit CV-ul meu si probabil ati mai primit macar 6-7 CV-uri de oameni cu experienta si voi inca mai actualizati a 7-a oara anuntul, fara macar sa fi sunat sa stati de vorba cu aia 7-8 oameni cu experienta care au aplicat.  Asta in cazul in care cineva macar a trecut cu privirea peste CV-uri, sa vada cine a aplicat. Caci de multe ori CV-ul nici macar nu este vizualizat. Nu stiu ce sa spun despre cv-urile aplicate pe site-ul companiilor in cauza, dar am o banuiala ca le deschide vreo secretara sau un sourcer junior sau cine-stie-ce-pipitza care se uita pe cv-ul meu si crede ca, la 38 de ani, sunt o baba.
Bai, deci nu ca ma laud, dar STIU MESERIA ASTA. Si sunt convinsa ca un simplu interviu telefonic, de 10 minute, v-ar convinge sa-mi dati o sansa.  Inteleg ca incercati sa fiti eficienti, sa chemati la interviu numai pe cei care indeplinesc 100% criteriile de selectie. Dar asta e aberant, e o potrivire doar pe hartie.  Trebuie sa cunosti omul si sa vezi potrivirea, si, ca sa-l cunosti, trebuie sa comunici cu el. Si interviul telefonic este cea mai rapida si eficienta metoda sa te lamuresti ce e cu oamenii care nu-ti par a fi 100% potriviti. Nu zic sa sunati la toti dobitocii, dar, cand cineva are un CV cu niste experienta relevanta, suni macar sa vezi ce-i cu omul ala, chiar daca ti se pare ca e supracalificat sau ca on sa vrea un salariu prea mare sau ca nu stie sa faca nu-stiu-ce-chestie care te interesa pe tine s-o stie si nu se vede in CV c-o stie. SUna-l si itnreaba-l din prima: stii sa faci aia si aia? Daca nu stie, intr-un minut ai eliminat uin CV, dar macar ai incercat. Daca stie, tocmai ai mai castigat un candidat potential bun. Cred ca sunt mai mari sansele sa alegi pe cineva bun dintre 10 candidati buni decat dintre doar 3, atunci cand cei trei nu sunt decat rezultatul sortarii de cv-uri, si nu al unei selectii facute in urma unui interviu, fie el si telefonic.
Imi vine sa-mi scriu in CV, in loc de obiectiv sau de rezumatul rezumatului sau in loc de titlu: BAI, tu, cel care-mi deschizi CV-ul, sunt interesanta si, de vreme ce am aplicat, sunt interesata, SUNA-MA.
Stiu, asa aratau CV-urile unora pe care ii consideram nebuni pe vremuri, dar NU INTELEG acum de ce nimeni nu-mi deschide CV-ul. Sunt ciumata pentru ca am peste 35 de ani?  Nu stiti sa cititi si dati cu "find" in text 2-3 cuvinte cheie, si, daca nu le gasiti chiar pe alea, sinonimele nu va zic nimic?

Deci, aia care cititi sau macar tu, Universule, daca chiar auzi mesajul meu: VREAU UN NOU LOC DE MUNCA, MAI BUN. Sa ma sune lumea, sa dau ce pot.

Despre feedback post interviuri, mai tarziu.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu